КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ УЧНІВ З ІСТОРІЇ У СИСТЕМІ ЗАГАЛЬНОЇ ОСВІТИ
При оцінюванні навчальних досягнень з історії
враховується:
· 1. рівень оволодіння
історичними знаннями; знання хронологічних меж періодів, найважливіших
історичних подій і процесів; визначення характерних суттєвих рис історичних
явищ і подій;
· 2. рівень умінь групування (класифікації) фактів за
вказаною ознакою, розкриття причинно-наслідкових зв'язків між подіями;
· 3. рівень оволодіння практичними вміннями й навичками
роботи з історичними джерелами; обґрунтування власного ставлення учня до
історичної події, явища, діяча.
4. Усі
види оцінювання навчальних досягнень учнів здійснюються за критеріями,
наведеними в таблиці.
Рівні навчальних досягнень
|
Бали
|
Критерії навчальних досягнень учнів
|
І. Початковий
|
1
|
Учень (учениця) називає одну-дві події, дати, історичні постаті чи історико-географічні об'єкти
|
2
|
Учень (учениця) називає
декілька подій, дат, історичних постатей або історико-географічних
об'єктів; вибирає правильний варіант відповіді на рівні «так-ні»; має
загальне уявлення про лічбу часу в історії
| |
3
|
Учень (учениця) двома-трьома
простими реченнями розповісти про історичну подію чи постать; упізнати
її за описом; співвіднести рік зі століттям, століття - з тисячоліттям;
має загальне уявлення про історичну карту
| |
ІІ. Середній
|
4
|
Учень (учениця) репродуктивно
відтворює невелику частину навчального матеріалу теми, пояснюючи
історичні терміни, подані в тексті підручника, називаючи одну-дві
основні дати; показуючи на карті історико-географічний об'єкт
|
5
|
Учень (учениця) з допомогою
вчителя відтворює основний зміст навчальної теми, визначати окремі
ознаки історичних понять, називати основні дати; показувати на
історичній карті основні місця подій
| |
6
|
Учень (учениця) самостійно
відтворює фактичний матеріал теми, давати стислу характеристику
історичній постаті, установлювати послідовність подій; користуватись за
допомогою вчителя наочними та текстовими джерелами історичної інформації
| |
ІІІ. Достатній
|
7
|
Учень (учениця) послідовно й
логічно відтворює навчальний матеріал теми, виявляє розуміння історичної
термінології, характеризує події (причини, наслідки, значення),
виокремлює деякі ознаки явищ і процесів; «читає» історичні карти з
допомогою їх легенди; використовує історичні документи як джерело знань
|
8
|
Учень (учениця) володіє
навчальним матеріалом і використовує знання за аналогією, дає правильне
визначення історичних понять, аналізує описані історичні факти, порівнює
однорідні історичні явища, визначає причинно-наслідкові зв'язки між
ними, встановлює синхронність подій у межах теми; дає словесний опис
історичних об'єктів, використовуючи легенду карти
| |
9
|
Учень (учениця) оперує
навчальним матеріалом, узагальнює окремі факти та формулює нескладні
висновки, обґрунтовуючи їх конкретними фактами; дає порівняльну
характеристику історичних явищ, самостійно встановлює
причинно-наслідкові зв'язки; синхронізує події в межах курсу, аналізує
зміст історичної карти
| |
ІV. Високий
|
10
|
Учень (учениця) використовує
набуті знання для вирішення нової навчальної проблеми; виявляє розуміння
історичних процесів; робить аргументовані висновки, спираючись на
широку джерельну базу; рецензує відповіді учнів; співставляє й
систематизує дані історичних карт; синхронізує події вітчизняної та
всесвітньої історії
|
11
|
Учень (учениця) володіє
глибокими знаннями, може вільно та аргументовано висловлювати власні
судження, співвідносити історичні процеси з періодом на основі наукової
періодизації історії
| |
12
|
Учень (учениця) системно
володіє навчальним матеріалом; самостійно характеризує історичні явища,
виявляє особисту позицію щодо них; уміє виокремити проблему й визначити
шляхи її розв'язання; користується джерелами інформації, аналізує та
узагальнює її
|
Немає коментарів:
Дописати коментар